pengikut yang setia! :)


Sunday, June 12, 2011

penat dohhh!!

~Assalamualaikum~

Hi! actually,, idea na wat entry ni datang mase aku tengah basoh basoh pinggan kejap tadi.. what?? pelik? HAHA! memang aku baru lepas basoh pinggan pun~ *gile an?? basoh pinggan pagi pagi bute..* na buat cane,, aku ni anak pompuan.. yang sulung lak uh! so,, nak tak nak,, kene la buat jugak..

mengapekah aku ta basoh awal awal?? HAHA! actually,, aku da plan, na basoh besok je~ siap set alarm taw! *konon konon na bangon awal,, pegi basoh pinggan uh~* lagi pun,, tadi aku syok tengok konsert kenangan AFnil! HAHA! best ouh! ^^ so,, tengah sedap sedap meletakkan kepale di bantal (otw na tido),, tetibe je aku dengo mak aku memanggil aku dengan suare yang lantang! 'ahh, sudah! habes lah aku!' da macam lipas kudung aku keluar dari bilik,, mendapatkan mak aku! sekali,, mak aku suroh setelkan pinggan pinggan yang ade at dapo daa.. 

tanpe melengahkan mase serte memekakkan telinge *dapat leteran FREE ouh!*, aku pun cepat cepat masok dapo,, setelkan pape yang patut.. korang bayangkan,, sink at dapo aku tu,, ade 2 bahagian.. then,, due due bahagian tu jugak penoh dengan segale macam pinggan,, cawan,, periok belange dan seangkatan dengan nye.. agak lame jugakk la,, aku membuat kerje membasoh basoh ni.. *sampai kecut jari jemari aku bhai!!*

agaknye lah,, disebabkan mak aku terlalu fed up dengan aku yang membasoh pinggan sampai bunyik 'pruuunnngg prrraannnng prunnnggg ppprrranng' at dapo uh,, mak aku pun berkate,, 'ibu suroh setelkan periuk yang ade lauk asam pedas yang da bau 'HARUM' tu je' DUSH DUSH! penat ouh! tapi tape lah... kalau aku setelkan periuk tu je,, ase cam ta complete taw! sebab pinggan pinggan yang lain,, ta berbasoh lagi.. so,, sekarang semue da setel.. aku pun ta payah lah na bangon awal awal sangat! *alarm yang da disetkan tu,, da boleh OFF!* HAHA! oke lah,, da pagi sangat ni,, tata! ^^

p/s : mase tengah basoh basoh pinggan tadi,, banyak pulak idea yang datang untuk update blog! HAHA! :D

No comments: