pengikut yang setia! :)


Tuesday, May 24, 2011

the LAST paper!!




yup! tinggal paper PA je tok exam mid year kali nie.. hmm,, sangat tidak bersedia! tu yang dapat aku konklusikan sepanjang menunggu exam PA yang da ta lame sangat ni.. korang bayangkan,, ape yang aku da study mase tahun lepas+beberape bulan yang lepas,, secara JUJURnye,, ta semua yang aku dapat ingat! OMG! mengapekah zawinn?? aku pun ta tahu lha..


so,, untuk MENG-recall ape yang aku da study selame ny,, there's a few note 'bout PA's subject:


-Luca Pacioli-
well,, untuk budak budak accounting,, diorang tahu lha,, sape pakcik yang ade at sebelah ni~ bagi yang ta kenal,, inilah bapak accounting kitorang,, LUCA PACIOLI! haha! yup,, die emang ta handsome,, tapi terime je lha~ :D kalau na tahu,, die ni lha yang p'kenalkn SISTEM CATATAN BERGU.. hmm,, sebab die lha,, aku selalu dedor taim exam PA da dekat! HUH! 


Badan Perakaunan at Malaysia~ ^^



nie,, badan kawal selia~ bertindak sebagai pendaftar akauntan.. ahli ahli MIA digelar: Akauntan Awam (PA) dan Akauntan Berlesen (LA)..

kitaran perakaunan

HAHA! actually,, banyak lagi note 'bout PA ni.. kalau na type semua,, mamposh lha aku cani! sampai besok ta siap! ^^ btw, note note yang telah tertera di atas ni,, baru sebahagian dari bab 1! so, banyak lagi yang aku kene study~ luckily, paper PA nie,, hari Khamis.. still got taim,, zawin!! chaiyok chaiyok! :D 

p/s: aku wat entry nie,, dikire study lha kan?? HAHA! hope i can get 'A' in this subject! Aminn~ ^^

No comments: